lunes, 22 de abril de 2013

Buscant informació i pensant sobre Portfolis

Portfolis, és una paraula que em sona, que reconec. Fa temps, vaig anar a una conferència sobre aquest tema, en aquell moment m'ho vaig escoltar, però no vaig deixar constància,meeeccc! error! Ara ja no em passaria, perquè intento deixar en aquest blog el rastre del que vaig aprenent.

De nou, a través del curs INTEF, torna aquesta paraula a les meves mans i al meu ordinador. Recordo poc d'aquella conferència, però sabia que en algun lloc de la XTEC parlava d'aquest tema i tenia recursos interessants.

Aquí està: http://www.xtec.cat/web/recursos/tecinformacio/portafolis En aquesta web està recollida des de la teoría a la pràctica dels portfolis, passant per exemples de e.portfolis d'alumnat i de mestres.

Buscar i mirar portfolis, m'ha donat que pensar...Com sería un portfoli de cicle Inicial de primària? He rumiat, suposo que en les competències que valoraría en un Portfoli: Escriure, parlar, Escoltar, Llegir... suposo que això és del que m'agradaria que deixessin constància els meu alumnes. Encara no sé com ho faria, però és una idea, que m'agradaria realitzar amb ells. Ho deixo aquí escrit per tornar a pensar en algun moment. Pot ser per al curs vinent.

Com veia que per aquí no me n'ensortia, pensava en el meu propi portafoli. Com el puc fer? Crec que durant aquest curs escolar, estic aprenent força amb els cursets que estic realitzant i n'estic orgullosa de les pràctiques que he portat a l'aula. Fa dies que penso que les activitats amb TIC que estic realitzant amb els alumnes hauría de tindre-les recollides en algun lloc. Per poder escriure sobre els aspectes que funcionen i els que no funcionen, sobre com millorar-les, ampliar-les... etc. Crec que aquesta és una altra tasca que m'agradaria realitzar en un portafoli actualment.

En el bloc d'aula de 2n de primària, és on tinc recollides totes les activitats que estem realitzant des de fa un uns mesos els alumnes i jo. Des d'aqui és on he d'extreure el meu portafolis d'activitats amb els alumnes. Pot ser, abans del curs hauría de valorar-les amb ells, per tindre la seva opinió, evidentment important.

He trobat un portfolis, d'una alumna de la UJI, on recull les seves reflexions sobre les activitats TIC que está realitzant a l'assignatura de Noves Tecnologíes. Suposo que el meu portafoli s'assemblaria en el que és l'estil de reflexió sobre les activitats que realitza.

Finalment, mentre continuava en la cerca de portafolis, m'he trobat amb un portafolis d'un alumne de batxillerat. Allí deixa constància de l'evolució del seu aprenentatge en l'àrea d'anglès. L'he trobat interessant perquè recull el progrés i evolució que ell ha tingut respecte l'anglès a 1r i 2n de batxillerat. 

Fins aquí, el que avui conec i penso sobre Portfolis.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Déjame tu opinión/Deixa la teva opinió